This site uses cookies in order to the site is working properly. Further informations about the use of cookies are available in our privacy policy

Prečo je práve teraz ten najlepší čas rozbehnúť svoj vlastný e-shop?

Kategória: ONLINE PREDAJ

Autor: Jozef Chlebek

Publikované: 03. 05. 2020

Vlastníte maličký obchodík alebo už pár rokov prevádzkujete reštauráciu, ktorá si našla svojich fanúšikov? V tom prípade nám určite dáte za pravdu, že „korona obdobie”, a aj to po ňom, poriadne zamávalo takmer každým biznisom. Nedarí sa vám v offline? Nevzdávajte to a preklopte ho do online sveta!

Online biznis vám zachráni krk

Koronavírus spôsobil v našich biznis životoch brutálne zmeny, ktoré nikto z nás nečakal. Priniesol so sebou nielen obmedzenia, ale aj nové príležitosti, ktoré ste možno na prvý pohľad vôbec nepostrehli. Niektorí museli svoje podnikanie zastaviť a ďalší bojujú s tým, aby prežili. To sa týka najmä kamenných obchodov a fyzických prevádzok, kde sa predajcovia alebo poskytovatelia služieb stretávajú so zákazníkmi zoči voči. Pritom na všetky tieto problémy existuje jednoduchá odpoveď. Online podnikanie. 

Ako funguje e-commerce biznis? Výber, kúpa produktu a komunikácia s klientom prebieha vo virtuálnej rovine, pričom k výhradnému kontaktu dôjde len na pár sekúnd pri odovzdaní produktu zásielkovou službou pred dverami zákazníka. No čo v prípade, že je pre vás online svet španielskou dedinou?

Ak ste aj vy doteraz predávali svoje produkty a služby len v offline, je čas zmeniť to. Nielen kvôli celej situácii okolo korony, ale tiež zachránite svoj biznis, ktorý by za iných okolností mohol zaniknúť. Vaše koleso podnikania sa bude točiť aj naďalej a váš biznis jednoducho prežije. 

 

Získate nových zákazníkov, ktorí môžu nakupovať 24/7

Ďalšou z dôležitých výhod podnikania v online svete je získanie oveľa väčšieho množstva zákazníkov. Zatiaľ čo váš obchodík s dámskou módou poznali len tunajší, na webe sa k nemu môžu dostať ľudia z celého Slovenska, ba až z celého sveta. Stačí pár klikov a vedia o vás. 

Vďaka platenej reklame dokážete dokonca cieliť na špecifickú skupinu zákazníkov. Takže zatiaľ čo okolo vášho obchodu prejde za jeden deň pár stoviek ľudí a vojdú len v prípade, že ich váš výklad zaujme, tak naopak, v online môžete osloviť presne vašu cieľovku. To sa rovná tisíckam a tisíckam potencionálnych zákazníkov! Nehovoriac o možnosti merania dosahu vašej reklamy. Existujú rôzne softvéry a tooly, ktoré presne zistia, kto vašu komunikáciu videl a ako na ňu zareagoval. V tom sú klasické billboardy a letáky dosť pozadu.

A, čo je najlepšie, nakupovať u vás môžu vo dne v noci! Na internete neexistujú povinné otváracie hodiny, každý nakupuje vtedy, kedy mu hrdlo ráči. 

 

Stačí využiť sociálne siete alebo spustiť jednoduchý web

Neviete, ako začať? Ak to chcete vziať za jednoduchší koniec a fungujete aj na sociálnych sieťach, kde už máte akú-takú základňu fanúšikov, skúste svoje služby alebo produkty ponúkať práve tam. Budete mať istotu, že ich budete odporúčať vašim verným zákazníkom a najmä im dáte istotu, že im nič z vašej ponuky neujde. 

Ak však chcete potiahnuť váš online biznis aj do ďalekej budúcnosti, určite vám odporúčame vytvoriť si vlastný web. V prípade, že nemáte v ponuke veľa produktov alebo služieb, stačí vytvoriť jednoduchú stránku, ktorú môžete vyskladať pomocou rôznych šablón. V takýchto prípadoch už len nahodíte vašu ponuku a hotovo. Váš biznis môže odštartovať svoj online život. Ak však nie ste práve IT-čkár alebo aspoň človek, ktorý sa v tom vyzná, určite oslovte agentúru s bohatými skúsenosťami. Budete mať istotu, že všetko bude fungovať tak, ako má a dokonca vám pomôžu aj s prípadnou digitálnou propagáciou.

Do celého procesu je ale dôležité zapojiť aj niekoho, kto daný tovar zákazníkovi privezie alebo odošle. Môžete ísť cestou donáškovej služby alebo sa zamyslieť nad takzvaným dropshipping. Ako funguje? Produkty, ktoré chcete predávať cez e-shop nemáte vo vlastných skladoch, ale v externých. V tých sa postarajú o balenie produktov a ich následné odoslanie, takže vašou úlohou je len zabezpečiť, aby si produkty niekto kúpil. Dropshipping cesta môže pomôcť nielen pri prechode z offline do online predaja, ale tiež všetkým, ktorí chceli rozbehnúť svoj vlastný biznis s čo najmenšími nákladmi.

 

Troška inšpirácie na záver

Aby tento náš blog nebol príliš všeobecný, rozhodli sme sa vám pomôcť niekoľkými tipmi pre konkrétne druhy podnikania:

  1. Predajcovia (takmer) akéhokoľvek produktu:

    Ako sme spomínali, určite stojí za zváženie investovať do e-shopu. Ak ste majiteľom kamenného obchodu, máte veľkú výhodu, pretože nemusíte riešiť žiaden dodatočný sklad. Všetko máte predsa v obchode! 

    Chcete sa do toho pustiť zľahka, no nie ste práve IT kúzelník? Skúste siahnuť po takzvanom krabicovom riešení. Je to rýchly a jednoduchý spôsob vytvorenia e-shopu na stále aktualizovanej platforme, za ktorú platíte mesačne. Nevýhodou je obmedzený počet dizajnov alebo počet produktov, ktoré na ňom môžete predávať. 

    Druhou, prispôsobivejšou voľbou, sú open source e-shopy. Tieto softvéry majú otvorený zdrojový kód a ponúkajú výhody šablón, ktoré viete upraviť presne na mieru vašej potreby. Táto možnosť je však finančne náročnejšia, pričom je potrebné, aby ste mali aspoň základné znalosti na jeho spustenie či správu. 

  2. Prevádzkovatelia reštaurácií alebo kaviarní:

    Čo takto spustiť donášku? Môžete sa do toho pustiť na vlastnú päsť, sadnúť do auta a rozvážať vaše chuťovky po celom okrese alebo si môžete objednať taxikárske služby, či stať sa súčasťou platforiem ako Wolt alebo Bistro.sk. 

    Skvelou voľbou je tiež spustiť predaj voucherov alebo kupónov, ktoré si ľudia vedia uplatniť v budúcnosti. Na podobnom princípe stojí aj projekt #podporsvojpub, vďaka ktorému prežili čas korony mnohé slovenské podniky. Na ich webe si ľudia mohli kúpiť poukazy do svojich obľúbených barov alebo pubov, vďaka čomu ich biznis nestagnoval.

  3. Tréneri alebo lektori:

    Pri učení a vzdelávaní je dôležitý osobný kontakt učiteľa a študenta preto, aby si mohli navzájom predávať svoje dojmy alebo prípadné otázky. Dnešná technológia je však úplne skvelá, pretože dokáže tento zážitok sprostredkovať aj pomocou jednoduchých video callov alebo YouTube videí. Tie môžete následne propagovať cez vaše sociálne siete alebo si vytvoriť microsite, kde o sebe prezradíte viac.

  4. Kozmetičky, barberi alebo maséri:

    Ak vlastníte salón, svoje brány budete môcť otvoriť pravdepodobne až v druhej fáze uvoľňovania povinných opatrení. Napriek tomu, že pracujete fyzicky a rukami, môžete pomôcť svojmu biznisu fungovať aj v online podobe. Ako? Ponúkajte poradenstvo, vyučujte techniky alebo pripravte kurz pre amatérov. To všetko môžete klientom poskytnúť v podobe online videí, ktoré ich naučia základné techniky.

    V prípade, že nie ste veľmi kamerový typ, môžete taktiež zaviesť kupóny a poukážky na služby, ktoré poskytnete v budúcnosti. Na to vám stačí jednoduchá microsite alebo obyčajný príspevok na sociálnych sieťach.


Ste pripravení rozbehnúť to v online naplno? Ak máte stále nejaké pochybnosti alebo vám hlavou lietajú dodatočné otázky, pokojne sa na nás obráťte a spoločne určite nájdeme efektívne riešenie.

Potrebujete pomôcť? Kontaktujte nás.

Thank you for your message