This site uses cookies in order to the site is working properly. Further informations about the use of cookies are available in our privacy policy

Mám e-shop, a čo ďalej? Časť druhá.

Kategória: ONLINE PREDAJ

Autor: Jozef Chlebek

Publikované: 20. 07. 2020

V predchádzajúcom článku sme si predstavili najčastejšie využívané formy prezentácie e-shopu. Bavili sme sa o Facebooku, Instagrame, Googli. Poďme sa spolu hlbšie pozrieť do marketingovej digitálnej džungle a možno objavíte ďalšie možnosti prezentácie, ktoré boli pre vás až do toho momentu skryté.

TikTok

Ak predávate tovar pre mladšiu vekovú kategóriu, nad TikTok rozhodne neohŕňajte nosom. Je to pomerne nová sociálna sieť a jej potenciál neustále rastie. Na Slovensku je ešte v plienkach, no v plienkach nie sú jej používatelia. Tí majú v priemere od 16 do 24 rokov, staršie generácie sú skôr výnimkou, ktorá toto pravidlo potvrdzuje. TikToku vládne video od 15 do 60 sekúnd. Užívatelia sa snažia zaujať vtipnými skečmi, vlastnými verziami videoklipov, videami so špeciálnymi efektami alebo vytváraním duetov. Veľmi populárne sú rôzne výzvy, napríklad zvládnuť niečo urobiť v časovom limite.

Idete do toho? Možností je viac. Na vlastnom TikTok kanáli začnite uverejňovať originálny obsah, začať používať vlastný hashtag, alebo uverejňujte výzvy a súťaže. To všetko dostatočne originálne a uletené, aby ste zaujali užívateľov. Influenceri TikTok neobchádzajú, vyberte si takého, čo ladí s vašou značkou a smelo do toho. O platenej reklame sa na Slovensku zatiaľ len hovorí, je len otázkou času, kedy sa výdavky na reklamu na TikTok pevne zabetónujú do marketingových rozpočtov aj v našich zemepisných šírkach. Dobrou a zlou správou je, že tu ešte nie sú všetci. Zlou z pohľadu počtu užívateľov, dobrou z pohľadu konkurencie. Ak máte dostatočne cool produkt a značnú dávku kreativity, niet na čo čakať.

Mimochodom, o TikToku sme písali v minulom článku. 

 

Remarketing na Google a sociálnych sieťach

O remarketingu hovoríme vtedy, keď sa rozhodnete znovu osloviť návštevníkov vášho obchodu. V praxi to vyzerá takto. Zákazník príde na stránku e-shopu, čo to si popozerá a odchádza bez toho, aby niečo nakúpil. Že čo už? Ani náhodou. Vďaka remarketingu ho viete osloviť na Facebooku, Youtube a na weboch, ktoré rád číta. Pripomeňte mu ponuku, alebo mu ukážte super zľavnený tovar, ktorý si možno nevšimol. Ak už zákazník vstúpi do obchodu, bola by to škoda nepracovať s ním ďalej. Na premyslený remarketing pravdepodobne budete potrebovať pomoc niekoho skúseného. Investícia sa však vypláca.

Vždy je jednoduchšie (a často aj lacnejšie) premeniť na kupujúceho zákazníka niekoho, kto o vašej existencii aspoň tuší. 

 

Youtube

Youtube dnes predstavuje alternatívu k televízii, len s tým, že cez reklamné pauzy nestihneme odbehnúť do večierky a reklama nestojí majland. Na Youtube (po slovensky ty trubke) zákazníci pozerajú všetko od videoklipov cez návody ako zmontovať psiu búdu a vyhlušiť vošky v skleníku. Vďaka tomu dokážete za celkom dobré peniaze vašu ponuku ukázať presne špecifikovanej cieľovej skupine.  Nech vás to video nedesí, nemusíte zamestnať celý filmový štáb. Na inzerciu poslúži aj obrázková reklama. Ak by sme chceli podrobnejšie hovoriť inzerovaní na Youtube, potrebovali by sme na to samostatný článok. V každom prípade platí, že Youtube je silné médium, ktoré je pri správnom nastavení dosť nápomocné predaju. 

 

Porovnávače cien

Cenové porovnávače sú rýchlou a účinnou cestou, ako získať nových zákazníkov, ak ponúkate tovar, ktorí ľudia bežne hľadajú. Móda, kozmetika, elektrospotrebiče (doplniť zoznam do nekonečna nie je ťažké). Stránky porovnávačov navštevujú tí, ktorí už vedia čo chcú nakúpiť, rozhodujú sa o tom, kde nakúpiť.

Prekvapenie: nie je to vždy len o cene.

Zákazníci hodnotia okrem tovaru aj celkovú komunikáciu, dodaciu dobu a kopec iných detailov, ktoré rozhodujú o ich spokojnosti alebo nespokojnosti. Ak zákazníkovi znesiete aj modré z neba a komunikácie je vašou silnou stránkou, poďte smelo do toho. Na rozbehnutie marketingu v porovnávačoch je potrebné doladiť niekoľko technických detailov. S tým vám pomôže programátor alebo schopná agentúra.

Ako huby po daždi rastú aj porovnávače plné inšpirácie, ktoré sú pre zákazníkov, ktorí nevedia, čo presne chcú. Ak ponúkate zaujímavé dizajnérske kúsky, tento typ porovnávača je pre vás to pravé. No ak ponúkate ručne robené figúrky plodnosti z himalájskej soli, porovnávače asi nebudú dobrou cestou.

 

Ak ste už úspešne rozbehli komunikáciu naprieč sociálnymi sieťami a Googlom, máte od nás palec hore. Týmto článkom sme vás chceli ukázať aj ďalšie možnosti, ako byť o krok vpred pred konkurenciou. Niekedy je to ľahšie, ako vysloviť tento jazykolam :-)

Ideme to rozbehnúť na plný plyn? Dajte nám o sebe vedieť. Sadneme si, vypijeme kávu a vymyslíme na mieru ušité riešenie pre vaše podnikanie.

Potrebujete pomôcť? Kontaktujte nás.

Thank you for your message