TikTok + Tínedžeri + Marketing = VL! Prezradíme vám prečo
Kategória: MARKETING
Autor: Jozef Chlebek
Publikované: 13. 07. 2020
Veľa z vás už určite počulo o sociálnej sieti s názvom TikTok, ktorú si zamilovali ľudia po celom svete. Svojich fanúšikov si našla najmä medzi mladými a jej obľúbenosť sa začína prejavovať aj medzi slovenskými a českými tínedžermi. A to môže znamenať len jediné. Práve teraz je ten správny čas využiť jej potenciál v prospech vašej značky! Ak sú vašou cieľovkou mladí ľudia a chcete staviť kartu na zatiaľ nie veľmi využité reklamné vody TikToku, určite čítajte ďalej.
Čo to ten TikTok je?
TikTok je aplikácia, ktorá umožňuje nahrávať zábavné videá s pridaním zvuku a zaujímavých vizuálnych efektov. Na prvý pohľad celkom nuda, však? Aj keď pôvodne vznikla v roku 2017 v Číne, svoju popularitu získala o rok neskôr, keď sa spojila s aplikáciou Musical.ly. Tej holdovali najmä americké deti, ktoré ju využívali na predvádzanie svojich tanečných kreácií a takzvaných lip syncov (otváranie úst podľa slov pesničky alebo hovoreného slova). A práve vtedy nastal boom. Fanúšikovia Musical.ly automaticky presedlali na TikTok a začali objavovať nečakané možnosti tejto apky.
Už sa vôbec neuspokojili len s otváraním úst a skákaním pred kamerou. Vznikali kreatívne 15-sekundové videá plné skečov, humoru aj sĺz, ba dokonca rôznych výziev. Od roku 2018 sa však TikTok posunul dopredu. Okrem knižnice plnej zvukových podkladov si môžete nahrať zvuk vlastný, viete vytvoriť takzvané duety, ako odpovede na iné videá alebo spustiť live chat so svojimi fanúšikmi. A čím kreatívnejší obsah, tým lepšie!
Prečo si na ňom fičia tínedžeri?
Aplikácia TikTok je dostupná vo viac ako 150 krajinách sveta, má viac ako 800 miliónov aktívnych užívateľov, v čom predbehla aj také platformy, akými sú Twitter, LinkedIn, Pinterest či Snapchat a v Q1 roku 2019 sa dokonca stala najsťahovanejšou aplikáciou App Storu. A kto týmto číslam pomohol? Boli to najmä mladí ľudia vo veku 16 až 24 rokov, ktorí tvoria 41 % užívateľov TikToku. A vôbec sa na ňom nenudia. Denne na ňom totiž trávia viac ako 52 minút času.
Aplikácia TikTok je dostupná vo viac ako 150 krajinách sveta, má viac ako 800 miliónov aktívnych užívateľov.
Prečo je vlastné taký populárny najmä medzi mladými? Keďže dnešná mládež rada získava informácie čo najrýchlejšie a najinstantnejšie, sú pre nich 15 až 60-sekundové videá tou správnou formou zábavy. Nesmieme zabudnúť ani na rôzne zaujímavé filtre, nálepky, hudbu, s ktorou sa môžu do sýtosti vyblázniť a najmä, môžu riadne popustiť uzdu svojej fantázie. Čo na srdci, to na TikToku. Stačí jeden dobrý nápad, pár klikov, nebrať sa príliš vážne a lajky sú na svete.
Ako môžete TikTok využiť pre svoju značku?
Prvým spôsobom je jednoducho využiť svoj TikTok brand účet, ako ďalší kanál pre vašu content stratégiu. Na Slovensku ani v Českej republike sa TikToku veľa brandov nechopilo, no fajn príkladom je značka Dedoles, ktorá okrem pravidelných príspevkov zo sveta ponožiek, odštartovala aj rôzne súťaže a challenge pre jej sledovateľov. Jedinou úlohou bolo natočiť TikTok s ponožkovým príbehom či tančekom. Ale pozor, ak chcete preraziť na TikToku, vôbec nemusíte mať len obrovský e-shop! Môžete byť jednoducho mladí chalani, ktorých bavia sociálne siete a tepovanie.
Ďalším spôsobom je využiť pre promo vášho produktu alebo služby skúseného TikTokera, ktorý už má vytvorenú svoju vlastnú základňu sledovateľov. Skvelým príkladom je Patrik Vaľko, ktorý má na TikToku až 1,3 milióna sledovateľov alebo Zuzana Šimkaninová s 500 tisíc sledovateľmi, ktorí na TikToku už spolupracovali so značkami ako Tatra Banka alebo Chupa Chups.
Veľa influencerov z YouTube alebo Instagramu sa taktiež rozhodlo prejsť do TikTok sveta. Stačí, že ohlásia spustenie TikTok účtu a množstvo ich fanúšikov sa naň presunie spolu s nimi. Ak teda uvažujete o využití známej online tváre, skúste jednu z exekúcií navrhnúť aj pre rozhranie TikToku. Možno budete sami prekvapení, ako to zafunguje.
Môžete pravdaže využiť aj platenú reklamu TikToku. No úprimne? TikTok je stále v plienkach. Vytvoriť chytľavé a rýchlo video v rámci contentu vás stojí len nápad a pár klikov, zatiaľ čo reálne vrazené eurá do platenej reklamy sa vám skôr oplatia na Instagrame alebo Facebooku, kde máte istotu, že cieľovka je naozaj obrovská.
Učaroval TikTok aj vám? Ak je vašou cieľovkou skupinka tínedžerov a chcete vytvárať odvážne a kreatívne videá, choďte do toho a využite jeho priestor, kým je čas! Ak by vám dochádzali nápady, pokojne sa nám ozvite a pustíme sa do TikToku spoločne.