Táto stránka využíva súbory cookies za účelom zaistenia správnej funkčnosti stránok. Bližšie informácie o používaní súborov cookies su dostupné v naších
podmienkach ochrany osobných údajov
Brandovou stratégiou k reforme komunikácie
Navrhli sme sviežejšiu komunikáciu značky Wüstenrot
Wüstenrot Slovensko patrí medzi našich dlhoročných klientov. Cieľom novej brandovej
stratégie bolo
podporiť zapamätateľnosť a konzistentnosť značky a osviežiť celú komunikáciu v online aj offline
prostredí. Pre značku s 30-ročnou tradíciou je obzvlášť dôležité, aby bola moderná a neustále
napredovala.
Stratégia vyladená do detailu
Sme detailisti a máme radi prepracované veci. Komunikačné a brandové
stratégie robíme tak, aby sa ňou
značka mohla riadiť aj o niekoľko rokov a bola konzistentná a zapamätateľná. Rovnako to bolo aj pri
stratégii pre Wüstenrot. Robili sme viaceré analýzy a strávili hodiny brainstormingom. Od vízie
značky, filozofie a poslania až po tone of voice a konkrétne vizuálne návrhy.
Brainstorming stvoril ideu
Keďže s klientom spolupracujeme už niekoľko rokov, pri tvorbe stratégie sme vychádzali z
predchádzajúcej komunikácie. Wüstenrot používa claim W dobrom aj v zlom, ktorý sme podporili ideou
Myslíme W DOBROM. Tým sme zdôraznili, že poistenie je tu preto, aby si ľudia mohli chrániť svoje
životné dobro. Claim je aj brand kódom a toto slovné spojenie je výrazným komunikačným prvkom na
všetkých platformách.
Brand manuál ku komunikácii
Motív dobra je v súlade s poslaním a víziou spoločnosti, vychádza z ich predchádzajúcej komunikácie.
Všetky pravidlá a odporúčania ako pracovať s ideou dobra a claimom Myslíme W DOBROM, sme zhrnuli do
brand manuálu.
Vizuálna časť dotvára ideu
Aby značka mohla s ideou lepšie pracovať, stratégiu sme preniesli aj do vizuálov. Aj pri vizuálnej
časti sme analyzovali doterajšou komunikáciu, aby sme mohli určiť, aké zmeny posunú
značku bližšie
ku klientom. Na brainstormingoch sme pracovali s možnosťou návrhu maskota a po diskusiách s klientom
sme sa rozhodli pre využitie prívesku v tvare smajlíka ako brand kód značky. Objavil sa totiž v
dôležitom kampaňovom videu z predchádzajúceho roka a práve tento smajlík bol ideálnym spojením našej
ideovej a vizuálnej časti.
Adaptovali sme vizuálnu identitu
Úpravy sme preniesli aj na vizuálnu
identitu, aby značka pôsobila sviežejšie a modernejšie. Navrhli
sme farebné oddelenie produktov pre prehľadnosť grafiky.
Stratégiu sme aplikovali do komunikácie
Komunikácia v online sa postupne začala meniť podľa novej brandovej kampane na jeseň
2023 a postupne
sa idea zakomponovala do offline reklamy a ďalšej propagácie. Cieľom je dosiahnuť, aby bola
komunikácia značky jednotná na všetkých sieťach, platformách a propagačných materiáloch.
Offline priestor
Navrhli sme printové materiály aj polepy áut v novej vizualite. Značka od nás získala aj odporúčania
na ďalšie možnosti propagácie v offline, ktoré môžu v budúcej komunikácii využiť (napr. prívesky so
smajlíkom ako reklamný predmet).
Online priestor
V online komunikácii sme navrhli nové bannery, začali sme plánovať kampane
podľa novej idey a
redizajnovali posty na sociálnych
sieťach.
Sociálne siete tiež W dobrom
Značke spravujeme profil na Instagrame aj Facebooku, ktoré sme refreshli. Grid na Instagrame je v
novom dizajne, aby bol jednotný s brandovou komunikáciou. Na
sociálnych sieťach tiež pracujeme s
ideou dobra, pripravili sme rôzne súťaže na podporu tejto myšlienky a komunikujeme myslenie v dobrom
aj v ťažkých situáciách.
Zmeny, ktoré značku zjednotili
Brandová stratégia má značke pomôcť rásť, čo je možné aj vďaka jej rozpoznateľnosti a jednotnému
vizuálnemu odkazu. Ideovú časť sme prepojili s vizuálnou komunikáciou a navrhli sme
viaceré možnosti
na propagáciu dobrého mena značky. Navrhnuté brand kódy značku zjednotili. Vďaka brandovej
stratégii
sa kampane a ďalšia propagácia pripravujú jednoduchšie a pomôžu značke byť zapamätateľnejšou pre
zákazníkov.