Táto stránka využíva súbory cookies za účelom zaistenia správnej funkčnosti stránok. Bližšie informácie o používaní súborov cookies su dostupné v naších podmienkach ochrany osobných údajov

Sedem neklamných znakov, že vaša značka potrebuje redizajn

Kategória: Branding

Autor: Tomáš Klago

Publikované: 07. 04. 2020

Logo po vizuálnej stránke reprezentuje vaše podnikanie, hovorí o tom, kto ste a čo robíte. Tak, ako kráča s dobou váš biznis, malo by sa meniť aj logo. Aj tie najobľúbenejšie značky pravidelne redizajnujú a vedia prečo. Veľa majiteľov firiem má pred zmenou vizuálnej identity rešpekt, pretože to pre nich znamená zmenu na webových stránkach, vizitkách, polepoch, prevádzkach, pečiatkach... Ale to je super, nie? Máte predsa toľko príležitostí, ako novým dizajnom zákazníkom pripomeniete, že kráčate s dobou. Ako spoznáte, že už je najvyšší čas na redizajn? Prinášame vám sedem tipov, kedy už nie je na čo čakať. Ak sa nájdete aspoň v jednom z týchto bodov, určite nás kontaktujte.

1. Vaše logo už zmaturovalo

Ak má vaše logo toľko rokov, že by stihlo už aj zmaturovať, svoj vrchol už má pravdepodobne za sebou. Pozrite sa naň kritickým okom. Farebné prechody, drobné motívy a formát tenkého rezanca sú poznávacím znamením, že dozrel čas na zmenu. To nie je otázka vkusu, ale predchádzanie problémom. Všimnite si, ako sú logá orezané na sociálnych sieťach. Ak máte logo v tvare obdĺžnika s pomerom strán 1 ku 10, orezaním do kruhu ho zredukujete na nejasnú pomlčku. A tá je ťažko čitateľná aj pre ľudí so zdravým zrakom. Viacfarebné logo s prechodmi je nočnou morou pri potlači firemného oblečenia a výrobe pečiatok. Ak teda logo prináša viac obmedzení ako reálnych výhod, redizajn je neodvratný.

2. Ste cool ako tri iné firmy

Keď viacero firiem používa prvok, ktorý bol v istom období cool, začnú sa na seba podobať a rozdiel si všimne málokto. Reč je o domčekoch v logu stavebných firiem a nožniciach kaderníkov. Značky sa tak podobajú ako vajce vajcu. To najhoršie, čo sa vám môže stať je, že hoci chcel zákazník nakúpiť u vás, nakoniec nakúpi u konkurencie, lebo si pomýlil logo alebo názov. Ak máte dobročinnosť v krvi, pokojne naháňajte klientelu konkurencii. Ale máte čo i len náznak podozrenia, že si vás môžu pomýliť, konajte.

zdroj: google.com

Ak ctíte princípy ekológie, ale vaše logo je vo farbe svietivého zvýrazňovača, niekde sa stala chyba.

 

3. Rozšírili ste predmet podnikania

Ak sa vaša firma rozrástla o nové divízie, chce to vlastnú značku. Výborným príkladom je značka Gillette. Sto rokov po vylepšení jednorazových žiletiek sa rozhodli zobrať útokom ženskú časť planéty. Okrem ružovej farby, gélových pásikov a vône lahodiacej ženám pridali aj nový názov. A tak sa holiace strojčeky pre ženy volajú Venus. Stále je to žiletka, stále od značky Gillette, ale s jej názvom sa ženy stotožnia lepšie. Nemusí ísť len o cielenie na mužov a ženy. Ak ste napríklad svoj mäsový sortiment rozšírili o vegánske špeciality, s prasiatkom v logu to pôjde ťažšie. 

4. Chystáte sa na zahraničné trhy

Slovenčina dokáže narobiť paseku pri vstupe na zahraničné trhy. Ak sa chystáte expandovať (k čomu vám blahoželáme), slovenský názov môže v zahraničí pôsobiť rozpačito kvôli diakritike, výslovnosti i dvojzmyslom. Predstavte si, že vymyslíte brilantný čistiaci prostriedok a pomenujete ho Škvrnka (malý fľak). Nedokážem si ani predstaviť, ako tento názov zvládnu takí anglicky hovoriaci zákazníci, keď si na ňom dolámu jazyk aj rodení Slováci. Ak sa chystáte za hranice Slovenska, venujte názvu pozornosť.

 

5. Logo sa používa od buka do jedle

Letmý pohľad na firemné tlačivá, sociálne siete a web vás rýchlo uvedú do reality. Ak všade komunikujete s inou verziou loga, iným fontom a iným sloganom, rozbíjate pozornosť na strane zákazníka, ale aj na svojej strane barikády. Sotva si vás niekto zapamätá, ak používate tridsať verzií firemnej identity. Myslite na to, že logo má byť spájajúci prvok naprieč produktami, sociálnymi sieťami a offline svetom. Ale spájať môžete len jednotnou komunikáciou. Ako je na tom vaša firma?

 

6. Značka nectí jej hodnoty

Logo musí jednoznačne reprezentovať hodnoty, ktorými vaše podnikanie žije. Ak ctíte princípy ekológie, ale vaše logo je vo farbe svietivého zvýrazňovača, niekde sa stala chyba. Mnoho firiem sa nad svojimi hodnotami nezamýšľa a teda ich nemá zastúpené v logu. Ak do podnikania dávate srdce a osobné princípy, bola by škoda, keby sa to neodrazilo v komunikácii značky.

7. Predbehla vás konkurencia

Dlho ste boli jednotka na trhu a teraz vám na krk dýcha konkurencia? Všetko závisí od toho, ako sa k tomu postavíte. Ak ostanete v kúte s urazeným výrazom, môže vás to zničiť. Bojujte! Nemusíte robiť priemyselnú špionáž. Pozrite sa, v čom je konkurencia lepšia. Možno využíva modernejšie formy reklamy alebo flexibilne komunikuje. Odkukajte, čo robí dobre a spravte to lepšie. Nový dizajn vám pomôže ukázať vašim stálym zákazníkom, že kráčate s dobou a rovnako môžete novým vzhľadom zaujať a získať ďalších zákazníkov.

8. Bonus: keď sa majster grafik utne

Niekedy sa zdá, že je všetko v poriadku. Zámer dobrý, grafika obstojná, hodnoty, farby, všetko hrá. A potom si to zrazu všimnete. Prvý pohľad je v poriadku, no ten druhý vás prinúti červenať sa aj bez silných sklonov k puritánstvu. To, čo malo znázorňovať produkt, vyzerá ako niečo, na čo sa to rozhodne nemá podobať. Aj majster grafik sa raz utne a záludnosť ľudskej predstavivosti dielo dokoná. Ak teda vaše logo vyvoláva úsmev a nie je spôsobený radosťou z nákupu, aj toto je nástojčivý signál, že by ste mali redizajnovať. 


Tak čo, našli ste sa tu? Áno? Ozvite sa nám. Je to to najlepšie, čo môžete pre svoju firmu urobiť. 

Potrebujete pomôcť? Kontaktujte nás.

Ďakujeme za správu