Táto stránka využíva súbory cookies za účelom zaistenia správnej funkčnosti stránok. Bližšie informácie o používaní súborov cookies su dostupné v naších podmienkach ochrany osobných údajov

Klientológia

Kategória: Zo života agentúry

Autor: Tomáš Klago

Publikované: 16. 04. 2020

V Trendise máme radi klientov. Pripravujeme pre nich komunikáciu na mieru, aby sa im dobre darilo. Za roky agentúrnej práce sme sa vypracovali nie len v marketingu, ale aj v internom odbore, klientológii. Aké typy klientov stretávame?

Nestíhač

Poznávacie znamenie: ideálne, keby to bolo hotové predvčerom

Ako šípová Ruženka sa po dlhom spánku narýchlo preberie k životu a očakáva riešenia za tri minúty. Hlavne, aby niečo bolo. Ak plánuje deň otvorených dverí alebo špeciálny výpredaj, ozve sa nám zásadne vtedy, keď už nestíha. V Trendise naštartujeme mozgy na maximálny výkon (často odsunieme menej urgentné veci), aby sme uhasili problém, ktorý vôbec nemusel vzniknúť. Dobrý nápad je otázkou okamihu, ak sa máme s riešením dobre vyhrať, potrebujeme trochu času. Deň má stále len 24 hodín a žiadne peniaze ani nadšenie ho nedokážu natiahnuť.

Rada nad zlato: plánujte svoje marketingové aktivity s dostatočným predstihom

Mŕtvy chrobák

Poznávacie znamenie: nadšenie vystrieda ticho

Aj v tomto prípade hrá svoju úlohu čas. Klient disponuje nadšením a našťastie aj dostatočným časovým predstihom. My úlohu poobraciame sprava zľava, pripravíme riešenie na mieru a klient je asi rád, že makáme. Len si akosi nevie nájsť čas na spätnú väzbu a hrá mŕtveho chrobáka. V momente, keď nálada v tíme klesá na kritické minimá, klient by rád naskočil na pôvodnú vlnu. Takže takto. Ak sa už do niečoho pustíme, chceme to aj dokončiť a v záujme klienta chceme mať výsledky. Neplánované obdobia ticha spoločným cieľom neprospievajú.

Rada nad zlato: ak už ste sa pustili do marketingového projektu, nájdite si čas na jeho dotiahnutie

Porovnávač

Poznávacie znamenie: má bratranca, ktorý to vie lacnejšie

Je jedno, či je to web, správa sociálnych sietí alebo článok. Prvá otázka sa týka ceny. Klient by si najradšej za cenu zobcovej flauty objednal celý orchester. Bez ohľadu na to, akú cenovú ponuku pre neho pripravíme, bude zjednávať ako na trhu. Nedalo by sa lacnejšie? Alebo rýchlejšie? Lebo toto robí aj bratranec a ten má polovičnú cenu. Vždy sa nájde niekto, kto dokáže podliezť cenu. Otázkou je kvalita. A za tou si v Trendise stojíme.

Rada nad zlato: ak si chcete vybrať najnižšiu cenu, nemôžete očakávať najvyššiu kvalitu

Retro klient

Poznávacie znamenie: dúha a jednorožce

Retro klient má špeciálnu záľubu vo fonte Comic Sans a farebnom spektre botanickej záhrady. Logom v dvoch farbách ho neohúrime. On totiž chce farebné prechody, tiene, veľa textu, blikajúce flash videá, hlavne, nech to kričí. Pamätáme si, akým orieškom bolo tieto logá použiť na reklamný textil, fasádu a Facebook messenger. Aj marketing sa vyvíja a to, čo bolo cool pred desiatimi rokmi, dnes už nemilosrdne zapadá prachom nemodernosti. V Trendise kráčame s dobou a v tomto duchu pripravujeme riešenia pre zákazníkov.

Rada nad zlato: ak podnikáte v súčasnosti, inšpirujte sa súčasnými trendmi a kráčajte s dobou

Googlič teoretik

Poznávacie znamenie: absolvent google univerzity

Pre tento typ zákazníka majú v marketingovom pekle špeciálne miesto. Reklamu má v malíčku, pri stretnutí na nás strieľa odborné pojmy v absurdných kombináciách. Neveriacky krúti hlavou, aké nekresťanské peniaze si to pýtame za prácu. Keby mal čas, spraví si to sám. Teoreticky. Lenže marketing nie je o teórií a za reálnymi výsledkami sú hodiny štúdia a práce. Nebude z vás dobrý drevorubač, ak nikdy nechytíte do rúk sekeru. A o tom to je. Sme dobrí vďaka praxi. A tú nezískate čítaním článkov.

Rada nad zlato: my vieme urobiť to, o čom vy čítate, preto si to nechávame zaplatiť

Klient ALE

Poznávacie znamenie: mení ciele ako aprílové počasie

Klient presne vie, čo chce, len si to už trikrát rozmyslel. Od obeda. Aj keď sa mu návrhy páčia, nezabudne doplniť slovko ALE. Možnosti realizačného tímu žmýka na maximum a finálne riešenie je v nedohľadne. Preto toľko pozornosti venujeme prvým stretnutiam, kde si dohodneme ciele, rozpočty, termíny a hlavné myšlienky. Hovorí sa tomu brief. Ak niečo nie je jasné, tu je priestor na pripomienky a otázky. Medzi marketingové zručnosti bohužiaľ nepatrí čítanie myšlienok a to, čo v úvode nezaznelo, v procese tvorby znamená plytvanie časom agentúry a klienta.

Rada nad zlato: zásadné veci vyriešme pred začiatkom spolupráce, drobnosti zvládneme za jazdy

Zlatíčka

Poznávacie znamenie: už máme niečo za sebou

Toto je špeciálna kategória klientov a my radi konštatujeme, že ich je väčšina. Tu patria tí, s ktorými už máme za sebou nejakú spoluprácu a uhradenú faktúru. Trochu sa už poznáme, je medzi nami príjemná chémia a práca ide ako po masle. Funguje tu zvláštny druh telepatie a súhry. Na zákazkách pracujeme radi, lebo zásadné veci a myšlienky už máme vyštrngané. Za takýchto klientov by sme aj dýchali a oni to o nás vedia.

 

Ako sa stať zlatíčkom medzi zákazníkmi?

 

  • plánujte vaše projekty s predstihom, kvalitné riešenia chcú svoj čas
  • hovorte s nami, povedzte nám o svojich predstavách, cieľoch a možnostiach
  • pýtajte sa nás, čokoľvek vám nie je jasné
  • ostaňte v kontakte, ak pre vás niečo pripravujeme, budeme to chcieť konzultovať
  • pri výbere agentúry sa neriaďte iba cenou
  • majte aspoň základný prehľad v marketingu
  • dôverujte nám

Kontaktujte nás a staňte sa naším zlatíčkom.

Potrebujete pomôcť? Kontaktujte nás.

Ďakujeme za správu