Táto stránka využíva súbory cookies za účelom zaistenia správnej funkčnosti stránok. Bližšie informácie o používaní súborov cookies su dostupné v naších podmienkach ochrany osobných údajov

Kedy, keď nie teraz!

Kategória: Branding

Autor: Tomáš Klago

Publikované: 29. 03. 2020

Korona nekorona, žiť sa musí. Možno v tejto chvíli počítate straty, no jedného dňa toto temno skončí a život pôjde ďalej. A pravdepodobne aj váš biznis. Vnímajte aktuálnu situáciu ako príležitosť na zlepšenie všetkého, na čo doteraz nebol čas. Prinášame vám niekoľko tipov, ako byť po korone o krok ďalej, ako vaša konkurencia.

Doveďte svoj web k dokonalosti

Viete, v akom stave je váš web? Celkom rýchlo vás do reality uvedú vaši známi (ideálne takí, ktorí vás nemajú až tak radi ) Požiadajte ich, aby našli produkt, ktorý vám prináša najviac peňazí. Ako ho našli cez vyhľadávač? Na koľkej strane a na koľký pokus? Ako sa k nemu dostali z úvodnej stránky? Ako sa orientovali na webe a aký z toho mali pocit? Ako web vyzerá v mobile? Takáto spätná väzba vám bez zložitej analýzy ukáže, ako váš web pôsobí na zákazníkov a kde je priestor na zlepšenie. Využite zatvorené obchody a home office na zdokonalenie vášho webu. Vytvorte atraktívny predajný priestor, kde zákazníci radi nakúpia. Myslite na to, že kvalitný web je nie len predajňa, ale aj šikovný predajca, ktorý pracuje bez obedňajšej pauzy. Pozrite, ako vyzerajú weby našich klientov.

 

Osviežte vizuálnu identitu vášho podnikania a po karanténe predstúpte pred svojich zákazníkov zapamätateľnejší a príťažlivejší.

 
Redizajnujte

Máte už dlhšie podozrenie, že vaše logo je viac než trochu retro? Vzniklo ešte za čias cára Mateja alebo sa mýli s logom konkurencie? Zmeňte to. Aj tak je všetko pozatvárané a namiesto počítania strát spravte niečo zmysluplné. Osviežte vizuálnu identitu vášho podnikania a po karanténe predstúpte pred svojich zákazníkov zapamätateľnejší a príťažlivejší. Že budete musieť meniť vizitky, pečiatky, facebooky a weby? No iste. To je zmyslom redizajnu. Našťastie sa všetko dá vybaviť online bez toho, aby ste sa vyzuli z pohodlných papúč. Napríklad TU.
 

Tlačte

Letáky s najnovším produktom, katalóg, produktové karty, vizitky. Čokoľvek vám napadne, že to od vás zákazníci požadovali a nemali ste to. Pripraviť kvalitné podklady pre tlač si vyžaduje čas a toho teraz predsa máte dostatok. Oprášte staré nápady, dajte si skupinový hovor s kolegami a pustite sa do toho. A keď sa situácia upokojí, môžete svoju energiu venovať ďalším výzvam. Potrebujete inšpiráciu?


Buďte marketingový stratég

Aké sú vaše obchodné ciele a ako ich chcete dosiahnuť? Nepýtajte sa, čo všetko dokážete s marketingom. Pýtajte sa, ako vám marketing pomôže dosiahnuť vaše ciele. Ak neviete, kam idete, nemôžete byť sklamaní, že ste prišli celkom inde. Preto je marketingová stratégia dôležitá. Zjednodušene, ak viete, že do roka chcete otvoriť pobočku v Martine, nebudete predsa inzerovať v Košiciach. V pokoji si sadnite a zamyslite sa nad tým, kam by sa vaše podnikanie malo uberať. V čom ste lepší ako konkurencia a prečo ste pre zákazníka tá najlepšia voľba? Ak budete mať jasno v tomto, dokážete svoje aktivity nie len efektívne plánovať, ale aj vyhodnocovať. A za to vás bude nie len agentúra, ale aj váš bankový účet zbožňovať.


Textujte o dušu

Vy viete, v čom je váš produkt lepší ako ten konkurenčný, no pochopí to zákazník z vašich popisov? Sú texty dosť zaujímavé, aby zákazník nakúpil? Ego nabok. Ak ste najlacnejší vo vašom segmente, no zákazníkovi to poviete na konci štvorriadkového súvetia, je čas konať. Nebuďme naivný. Kto by čítal haldy textu? Dva kliky a zákazníka máte tam, kde ho to bude baviť viac. Napríklad u konkurencie. Príspevky na sociálne siete si tiež žiadajú dávku tvorivosti. Pozrite sa na vaše texty kritickým okom. Bavilo by vás čítať ich? Naštartujte kreativitu a začnite tvoriť texty, ktoré sú schopné predávať, alebo sa obráťte na niekoho, kto už takéto texty napísal. Napríklad na nás.


Pochváľte sa v médiách

Podarilo sa vám niečo úžasné (nepochybujem, že áno), oslávila vaša firma narodeniny alebo ste práve obslúžili osem tisíc zákazníkov? To je skvelé. Čo tak o tom napísať pekný článok pre regionálny týždenník? Aj toto je marketing. Dajte tomu šťavu a pustite dobré správy do sveta. Napísať dobrý článok zaberie zopár hodín. Máte teraz na práci niečo iné?


Zaobstarajte si pekné fotky

(Nemyslím tie na súkromný profil ) Fotka predáva a keby to záviselo len od dobrého fotoaparátu, v galériách by viseli fotky väčšiny z nás. Nafotenie produktu nie je jadrová fyzika, ale patrí do rúk niekomu, kto už má aspoň aké také skúsenosti. Dobré svetlo, pozadie a správny uhol, to je len zlomok. Profesionálne spravené fotky okrem webu poslúžia aj na sociálnych sieťach, katalógoch či billboardoch. Služby fotografa niečo stoja, ale takúto fotku môžete použiť počas celej doby existencie produktu. A to už stojí za zamyslenie, nie?
 
Korona nás nezastavila, len nám dočasne zmenila kancelárie. Sme pripravení pomôcť vám!

Potrebujete pomôcť? Kontaktujte nás.

Ďakujeme za správu