Táto stránka využíva súbory cookies za účelom zaistenia správnej funkčnosti stránok. Bližšie informácie o používaní súborov cookies su dostupné v naších podmienkach ochrany osobných údajov

Čo sa skrýva za správou sociálnych sietí?

Kategória: SOCIÁLNE SIETE

Autor: Jozef Chlebek

Publikované: 27. 08. 2024

Nie je to len pridávanie príspevkov online. Za každým pútavým príspevkom, virálnym videom alebo úspešnou kampaňou sa skrýva množstvo práce, kreativity a strategického plánovania.

Marketingové agentúry, ktoré sa starajú o sociálne siete svojich klientov, robia množstvo práce v zákulisí. Klienti často nevedia, čo všetko sa skrýva za tým, aby sme zabezpečili, že sociálne siete budú mať efekt na ich cieľovú skupinu.

Začíname analýzou

Analyzujeme značku, jej doterajšiu komunikáciu, cieľovú skupinu a mnohé ďalšie podstatné faktory. Dôležitá je aj analýza konkurencie, aby sme mali prehľad, ako komunikujú konkurenti. Vďaka tomu vieme efektívnejšie nastaviť procesy tak, aby sa náš klient vedel odlíšiť a vyniknúť od konkurencie. 

Vypracujeme stratégiu

Stratégia pomáha značke rásť. Marketérom pomáha k tomu, aby presne vedeli, aké ciele klient má a ako ich vieme dosiahnuť. V social media stratégii si vždy definujeme ciele, plánovaný obsah a taktiky na zvýšenie viditeľnosti značky a interakcií so sledovateľmi.

Vizuálna časť tvorí obraz

Prvý dojem je rozhodujúci. Profil na sociálnej sieti musí zákazníka zaujať. Okrem stratégie je preto dôležité nastaviť aj to, ako bude profil vizuálne vyzerať. Akým má pôsobiť dojmom? Aká bude farebnosť príspevkov? Ako sa brand kódy značky prejavia na sociálnych sieťach? Na tieto a mnohé ďalšie otázky si odpovieme pred tým, ako začneme spravovať profil nového klienta. Pokiaľ chce značka zaujať na sociálnych sieťach, musí byť zaujímavá a výrazná, no zároveň konzistentná a rozpoznateľná. Nezabúdame ani na správne BIO údaje v profile, ktoré optimalizujeme, aby sme vytvorili dobrý prvý dojem zo značky. 

Plánovanie obsahu

Efektívne príspevky na sociálnych sieťach udržujú komunitu aktívnu a angažovanú. Každý jeden je potrebné premyslieť a naplánovať, aby boli v súlade so stratégiou. V Trendise si príspevky pripravujeme dopredu na nadchádzajúci mesiac do takzvaného redakčného kalendára. Klient má vďaka tomu včas prehľad, čo sa bude diať na jeho profile. Zároveň vieme medzi naplánované príspevky adaptívne zaradiť novinky z firmy, o ktorých chcú klienti aktuálne informovať svoje publikum. 

Pravidelná tvorba obsahu

Nielen plánovanie príspevkov, ale aj ich samotná tvorba. Táto časť práce je kreatívna a tiež náročná na čas. Fotografie a videá pripravujeme v našom ateliéri alebo v autentickom prostredí pri používaní produktu či u klienta vo firme. Jedným z najpopulárnejších formátov na sociálnych sieťach je video, konkrétne reels na Instagrame. K tvorbe reels pristupujeme rovnako premyslene ako k ostatným príspevkom - sú edukačné a podporujú vzťah zákazníka k značke. Myslíme aj na doplnenie profilu o grafické príspevky, ktoré pripravuje social media manager s grafickým dizajnérom. 

Príprava textov

Príspevky na sociálnych sieťach musia zaujať vizuálne, aby pritiahli pozornosť potenciálneho zákazníka. Zaujať však nestačí, treba ho na profile udržať. To dosiahneme prepracovanými textami, teda popismi príspevkov. Opisujú produkt alebo službu, zákazníkovi dávajú nové informácie a určitým spôsobom edukujú. Texty k príspevkom plánujeme do redakčného kalendára a dbáme na to, aby komunikovali to správne posolstvo.

Community management

Spravovanie komunity na sociálnych sieťach je nevyhnutné pre udržanie silného vzťahu so sledovateľmi. Aktívna každodenná komunikácia s fanúšikmi, teda odpovede na komentáre a správy si vyžadujú marketéra, ktorý bude zákazníkom reagovať v mene značky. Vďaka tomu zlepšujeme skúsenosť cieľovej skupiny so značkou.

Propagácia príspevkov a optimalizácia reklamy

Organický dosah je len časť úspechu. Pre maximalizáciu výsledkov investujeme do propagácie príspevkov a optimalizácie reklamy, aby sme oslovili nových zákazníkov. Analyzujeme dosah príspevkov, reakcie cieľovej skupiny a propagáciu nastavujeme na konkrétne cielenie. 

Efektívne využitý čas

Aktívna správa sociálnych sietí si vyžaduje desiatky hodín práce každý týždeň. Od prípravy príspevkov a príbehov cez natáčanie reels až po písanie popisov a komunikáciu so zákazníkmi. Na správe sociálnych sietí pre našich klientov pracujeme ako tím. Vieme tak efektívne využiť čas pri plánovaní stratégie a príspevkov, ale aj pri ich tvorbe. Nie je to však len o tvorbe obsahu. Dôležité je rozumieť výkonnosti príspevkov a interakciám. Analýza je neodmysliteľnou súčasťou správy sociálnych sietí. Prispieva k efektívnemu využívaniu nášho času pri ďalšej tvorbe príspevkov. Vďaka prieskumu reakcií zákazníkov vieme, aký obsah ich zaujíma a môžeme ho prispôsobovať.

Aktívne sociálne siete aj pre vašu značku

Od stratégie cez tvorbu obsahu až po optimalizáciu reklamy – všetko, čo v Trendise robíme, je zamerané na dosiahnutie marketingových cieľov našich klientov. Myslíme na to, aby značka rástla, získavala nových zákazníkov a upevňovala svoju pozíciu na trhu. Ak patríte k značkám, ktoré chcú vyniknúť v online svete, napíšte nám. Ponúkame bezplatnú konzultáciu zadarmo a pomôžeme vám s aktívnymi sociálnymi sieťami.

 

Potrebujete pomôcť? Kontaktujte nás.

Ďakujeme za správu