Táto stránka využíva súbory cookies za účelom zaistenia správnej funkčnosti stránok. Bližšie informácie o používaní súborov cookies su dostupné v naších podmienkach ochrany osobných údajov

Black Friday sa už čoskoro preženie aj slovenskými obchodmi

Kategória: Marketing

Autor: Jozef Chlebek

Publikované: 13. 11. 2020

Už onedlho na nás z každého výkladu a e-shopu začnú kričať magické slová Black Friday. Kde sa toto slovné spojenie vzalo a čo vlastne znamená?

Black Friday vznikol v USA a znamená oficiálny začiatok predvianočného nákupného šialenstva. Je to vždy štvrtý novembrový piatok po najväčšom sviatku USA, Dni vďakyvzdania.

 

Prečo sa tento piatok nazýva čiernym?

Teórií je viac. Jedna hovorí o dopravnom chaose a zápchach, ktoré sprevádzajú sťahovanie národov po Dni vďakyvzdania (niečo podobné, ako u nás na dušičkový víkend). Druhá verzia hovorí o tom, obchodníci svoje straty označujú červenou farbou, zisky naopak čiernou farbou. Nezainteresovaní hovoria, že je to čierny deň pre racionálne nakupovanie :-) Nech je to už akokoľvek, tento deň je charakteristický výraznými zľavami na tovar najrôznejšieho druhu, davmi zákazníkov, tlačenicami a bitkami. V niektorých štátoch USA majú dokonca zamestnanci voľno, aby sa tohto nákupného sviatku mohli zúčastniť. E-shopy ponúkajú zľavy až do pondelka, a tak sa okrem Black Friday stretávame aj s Cyber Monday

 

Tento deň už má aj svoj „antisviatok”, Buy Nothing Day, ktorý vychádza práve v čase Black Friday. Cieľom je upozorniť na riziká konzumného spôsobu života, jeho vplyvu na zdravie a životné prostredie. Najlepší spôsob, ako osláviť Buy Nothing Day je nepodľahnúť davovému šialenstvu a nemíňať peniaze v obchodoch a e-shopoch. 

 

Black friday v našich končinách

Black Friday sa v našich zemepisných šírkach stal synonymom zliav a výhodných nákupov. Kým v USA je tento deň len jeden, naši predajcovia v snahe byť cool a originálni ohlasujú Black Friday kedykoľvek je potrebné upútať pozornosť zákazníka. Nezriedka kampaň trvá týždeň. Stačí si spomenúť na milovanú a nenávidenú vrieskajúcu zelenú postavičku. 

 

Pasca na zákazníkov

Predstava ušetrených peňazí je ešte stále účinná pasca na zákazníka. Vynaliezaví obchodníci umelo navyšujú ceny pred zľavami, ponúkajú v super výhodnej zľave len oblečenie vo veľkosti bábiky Barbie, alebo lákajú na dopravu zadarmo. Samozrejme nad konkrétnu hodnotu objednávky. 

 

Zľavy v princípe nie sú zlé.

Ak niečo naozaj chcete, ušetriť trochu peňazí je vždy príjemný bonus. Pri podobných zľavových šialenstvách môžete podľahnúť čaru extra výhodnej ceny a nakúpite veci, ktoré reálne nepotrebujete alebo vôbec nepoužijete (príkladov je nekonečno: „motivačné nohavice”, jogurtovač, športové vybavenie v návale motivácie). V tomto prípade ste neušetrili, iba ste minuli menej. 

 

A čo vy? Stačí vám Black Friday alebo chcete zaujímavé originálne kampane počas celého roka? Dajte nám o sebe vedieť, spolu vymyslíme riešenie, ktoré rozhýbe váš biznis. 

Potrebujete pomôcť? Kontaktujte nás.

Ďakujeme za správu