This site uses cookies in order to the site is working properly. Further informations about the use of cookies are available in our privacy policy

Produkt v centre diania

Kategória: Tvorba obsahu

Autor: Tomáš Klago

Publikované: 06. 08. 2020

Fotka je asi najvýraznejší vizuálny prvok v marketingu, ktorý produkt odkomunikuje lepšie, ako pol stranový elaborát. Nad produktovou fotkou je dobré zamýšľať sa ešte pred tým, ako začnete plánovať vyšperkovanú reklamnú kampaň.

Fotenie zaberie svoj čas a toho býva pri príprave kampane minimum. Už dávno neplatí, že reklamnému svetu vládne produktová fotka s bielym pozadím, tvorí však kvalitný základ. Poďme sa na produktovú fotografiu a využitie jej typov pozrieť bližšie. Ako ilustračný materiál k tomuto článku sme si zvolili chronicky známy produkt a ak naň pri čítaní dostanete chuť, vedzte, že podobné pocity dokáže dobrá fotka vzbudiť aj u vašich zákazníkov.

 

Produktová fotka s bielym pozadím

Tento typ má svoje opodstatnenie v reklamnej fotografii. Využívame ju vtedy, ak sú dizajnové črty produktu predajný argument a zákazníka nechceme rušiť ďalšími prvkami či výraznými textúrami. Je to možno trochu nuda, ale štatisticky sú tieto fotky širokospektrálne použiteľné. Nie zlé, ale bez emócie.

Využitie: e-shopy

Produktová fotka s bielym pozadím

Reklamná fotka – kreatívna fotka s kvalitnou postprodukciou

Tu sa bavíme o fotkách, ktoré sú doplnené o kreatívny element, ktorý sa tiahne naprieč celou komunikáciou. Na fotkách sa môže objaviť orosenie, veľmi často odporúčaný spôsob servírovania. Produkt umiestnime do prostredia, do ktorého prirodzene zapadá. V zákazníkoch vyvoláva pozitívnu emóciu, ktorú chcú zákazníci cítiť, situáciu, ktorú by chceli zažiť. A náš produkt im v tom má pomôcť. V rámci postprodukcie môžu byť pridané napríklad ďalšie alternatívy produktu (rôzne balenia, príchute a podobne). Tieto fotky využívame ako key visual v reklamných kampaniach. Na fotkách býva dosť miesta na umiestnenie textu. Ak napríklad ponúkate známy produkt (taký radler dnes už vyrábajú skoro všetci, líši sa len značka), dajte si na fotkách extra záležať. Spôsob nafotenia môže byť to, čo vás odlíši od konkurencie. 

Využitie: reklamné kampane, printové vizuály, sociálne siete, bannery, web

Takto vzniká kompozitná fotka produktu 

Dobrý záber, akých sú plné fotobanky nie je záležitosťou šťastia.

...keď si už dáte prácu s reklamnou fotkou

Bol by hriech nevymačkať z nej krátke lifestyle video. Pár sekúnd videa s oroseným osviežením povie viac, ako keď o ňom budete do zblbnutia písať. Video potom zdatnejší marketér použije ako bumper reklamu na youtube.

Využitie: youtube, sociálne siete

 

Zhrnuté a podčiarknuté

Kvalitná fotka predáva. To je síce trochu otrepaná, ale aj tak pravda. So zvyšujúcimi sa megapixelami mobilných fotoaparátov sa priamoúmerne zvyšuje sebavedomie ich používateľov. Ani ten najkvalitnejší telefón nenahradí správny výber svetla a dobrý uhol fotky. Mimochodom, fotka. Dobrý záber, akých sú plné fotobanky, nie je záležitosťou šťastia. Je za nimi dôsledná príprava na fotenie, kvalitné vybavenie a v neposlednom rade aj postprodukcia. Teda doladenie farieb, vyretušovanie drobných nedostatkov, lesky a filtre. Trvá často rovnako, ako samotné fotenie. Ak máte výnimočný produkt, venujte dostatok času aj jeho prezentácii, ktorá začína fotkou. 

 

Bonus na záver

Takto vznikala reklamná fotografia a video použité v článku. Všimnite si množstvo techniky, obrazoviek a dve zadumané tváre celkom ponorené do práce. Pri tejto produkcii padlo za obeť  8 radlerov, straty na sklenených pohároch neboli zaznamenané. Radi sa pustíme do reklamnej fotky aj pre váš produkt.

 

Ako na fotkách tvária vaše produkty? Ste pripravený ukázať ich svetu v celej kráse? Dajte nám o sebe vedieť, spolu nájdeme riešenie.

Potrebujete pomôcť? Kontaktujte nás.

Thank you for your message