This site uses cookies in order to the site is working properly. Further informations about the use of cookies are available in our privacy policy

Black Friday sa už čoskoro preženie aj slovenskými obchodmi

Kategória: Marketing

Autor: Jozef Chlebek

Publikované: 13. 11. 2020

Už onedlho na nás z každého výkladu a e-shopu začnú kričať magické slová Black Friday. Kde sa toto slovné spojenie vzalo a čo vlastne znamená?

Black Friday vznikol v USA a znamená oficiálny začiatok predvianočného nákupného šialenstva. Je to vždy štvrtý novembrový piatok po najväčšom sviatku USA, Dni vďakyvzdania.

 

Prečo sa tento piatok nazýva čiernym?

Teórií je viac. Jedna hovorí o dopravnom chaose a zápchach, ktoré sprevádzajú sťahovanie národov po Dni vďakyvzdania (niečo podobné, ako u nás na dušičkový víkend). Druhá verzia hovorí o tom, obchodníci svoje straty označujú červenou farbou, zisky naopak čiernou farbou. Nezainteresovaní hovoria, že je to čierny deň pre racionálne nakupovanie :-) Nech je to už akokoľvek, tento deň je charakteristický výraznými zľavami na tovar najrôznejšieho druhu, davmi zákazníkov, tlačenicami a bitkami. V niektorých štátoch USA majú dokonca zamestnanci voľno, aby sa tohto nákupného sviatku mohli zúčastniť. E-shopy ponúkajú zľavy až do pondelka, a tak sa okrem Black Friday stretávame aj s Cyber Monday

 

Tento deň už má aj svoj „antisviatok”, Buy Nothing Day, ktorý vychádza práve v čase Black Friday. Cieľom je upozorniť na riziká konzumného spôsobu života, jeho vplyvu na zdravie a životné prostredie. Najlepší spôsob, ako osláviť Buy Nothing Day je nepodľahnúť davovému šialenstvu a nemíňať peniaze v obchodoch a e-shopoch. 

 

Black friday v našich končinách

Black Friday sa v našich zemepisných šírkach stal synonymom zliav a výhodných nákupov. Kým v USA je tento deň len jeden, naši predajcovia v snahe byť cool a originálni ohlasujú Black Friday kedykoľvek je potrebné upútať pozornosť zákazníka. Nezriedka kampaň trvá týždeň. Stačí si spomenúť na milovanú a nenávidenú vrieskajúcu zelenú postavičku. 

 

Pasca na zákazníkov

Predstava ušetrených peňazí je ešte stále účinná pasca na zákazníka. Vynaliezaví obchodníci umelo navyšujú ceny pred zľavami, ponúkajú v super výhodnej zľave len oblečenie vo veľkosti bábiky Barbie, alebo lákajú na dopravu zadarmo. Samozrejme nad konkrétnu hodnotu objednávky. 

 

Zľavy v princípe nie sú zlé.

Ak niečo naozaj chcete, ušetriť trochu peňazí je vždy príjemný bonus. Pri podobných zľavových šialenstvách môžete podľahnúť čaru extra výhodnej ceny a nakúpite veci, ktoré reálne nepotrebujete alebo vôbec nepoužijete (príkladov je nekonečno: „motivačné nohavice”, jogurtovač, športové vybavenie v návale motivácie). V tomto prípade ste neušetrili, iba ste minuli menej. 

 

A čo vy? Stačí vám Black Friday alebo chcete zaujímavé originálne kampane počas celého roka? Dajte nám o sebe vedieť, spolu vymyslíme riešenie, ktoré rozhýbe váš biznis. 

Potrebujete pomôcť? Kontaktujte nás.

Thank you for your message