This site uses cookies in order to the site is working properly. Further informations about the use of cookies are available in our privacy policy

3 jednoduché tipy, ako pracovať s témou COVID-19

Kategória: TVORBA OBSAHU

Autor: Jozef Chlebek

Publikované: 26. 04. 2020

Koronavírus sa na nás valí z každej strany. Stal sa horúcou témou komunikácie mnohých značiek, a to je dobre! Každý kvalitný brand musí vedieť reagovať na aktuálnu celospoločenskú situáciu. Radi by ste tému „korony” uchopili aj vy, no neviete ako? Pozrite si naše tipy, ktoré vám zaručene pomôžu.

Ako súvisí Covid-19 s vaším biznisom?

Predtým, ako sa rozhodnete rozbaliť to s koronavírusom v rámci svojho content plánu naplno, ujasnite si, ako táto téma súvisí s vašou značkou alebo biznisom. Dotýka sa vás priamo alebo len okrajovo? Museli ste kvôli vírusu zatvoriť svoj kamenný obchodík alebo ste distribútorom produktu, ktorý môže túto situáciu uľahčiť? Na prvý pohľad sa vám môže zdať, že vaša značka nemá v rámci tejto témy čo ponúknuť. Blbosť! Ak sa zamyslíte fakt poriadne, určite zistíte, že aj vy môžete ľuďom priniesť plnohodnotný obsah, ktorý ich informuje, edukuje alebo zabaví. Tu je zopár príkladov.

Informujte

Asi najčastejším dôvodom, prečo ľudia sledujú sociálne siete je informovanosť. Chcú vedieť, čo je nové, čo sa zmenilo a čo môžu očakávať. Môžete im priniesť najnovšie informácie o (ne)šírení vírusu, o jeho dopade na naše každodenné fungovanie alebo o nových pravidlách, ktoré sa v rámci krajiny musia dodržiavať. Dôležité je spoliehať sa na kvalitné a najmä pravdivé zdroje, takže každodennému pozeraniu tlačoviek sa určite nevyhnete. Ak chcete informácie ušiť vašej značke priamo na mieru, hovorte o dopade koronavírusu na váš biznis. Ako sa zmenia podmienky predaja? Budú vaše produkty alebo služby dostupné? Môžete ich pretaviť do online prostredia? Čím viac detailov cieľovke poskytnete, tým lepšie. Nebudete tak mať zahltený e-mail individuálnymi otázkami, ktoré môžete jednoducho vyriešiť jedným postom, blogom alebo špeci landing stránkou. 

Hlavné mesto Bratislava na svojich sociálnych sieťach prináša základné informácie o koronavíruse pomocou zaujímavých foto a video príspevkov:

Edukujte

Aj keď sa vám možno zdá, že edukatívnych príspevkov je habadej, nenechajte sa odradiť. Opakovanie je matka múdrosti, a to sa týka najmä koronavírusu. Prineste vašej cieľovke návody a nápady, ktoré ich naučia o Covid-19 viac. Môžete sa venovať prevencii, prípadne krokom, aké by mal človek uskutočniť pri nákaze alebo liečení. Čím viac budú ľudia vedieť, tým skôr to celé skončí. Nebráňte sa ani prípadnému online seriálu, ktorý bude obsahovať niekoľko epizód s rôznymi témami. Ako si správne umyť ruky? Prečo látkové rúška fungujú? Aký je priebeh ochorenia? A nebojte sa, vôbec to nemusí byť nuda. Stačí použiť zaujímavý formát alebo grafiku a ľudia sa budú edukovať dobrovoľne a s radosťou.

Pre klienta Wüstenrot sme pripravili obrázkový online seriál s názvom KORONA MANUÁL, ktorý je plný tipov a trikov, ako si poradiť s koronavírusom:

Zabávajte

Covid-19 nie je sranda. To však neznamená, že práve vaša značka nemôže priniesť trošku zábavy do týchto ťažkých chvíľ. Veď každý z nás sa chce občas odpútať od blbých myšlienok a naladiť sa na pozitívnu vlnu. A okrem toho, smiech predsa lieči. :) Ako na to? Skúste priniesť tipy, triky na spestrenie karantény alebo pripravte špeciálne vysielanie so zábavným programom, prípadne rozhovorom alebo webinárom. Niekedy naozaj stačí super nápad na zaujímavú infografiku alebo postaviť sa pred kameru a prehovoriť. A to všetko z pohodlia a bezpečia domova.

Donášková služby Bistro.sk zabáva fanúšikov na Facebooku vtipnými grafikami, ktoré vyčaria úsmev na tvári a chutný obed na stole aj počas karantény.

Chcete sa vrhnúť na tému koronavírusu aj v rámci vašej brand komunikácie, no netušíte, ako ju správne uchopiť alebo realizovať? Pokojne sa nám ozvite a radi sa do toho pustíme spolu s vami.

Potrebujete pomôcť? Kontaktujte nás.

Thank you for your message